No niin, Runea on nyt tahkottu antaumuksella ja ihan kivaltahan tuo Runen pelaaminen vaikuttaa. :) Pääsin opetusjakson läpi ja ehdin jo "oikeassa maailmassakin" haahuilemaan hetken, tarkotus olis löytää Mining Instructor jostain.. :) Olen pelissä Alderiel-nimellä. :)
Luin myös AASL Standards for the 21st-Century Learner Gaming Alignment pdf:n ja kyllä mielestäni kirjoituksessa esitetyt väitteet pitävät aika hyvin paikkansa. Tosin tietysti yksilöissä on eroja ja siksi kaikki kohdat eivät ehkä kaikkia kuvaa. Tästä esimerkkinä tämä kohta:
"When one method for being
successful in a level does not work,
players have to change focus and try
other methods. Games can provide a
lower stress environment for practicing
this skill."
Omalla kohdallani tuo "lower stress environment" ei kyllä nykyään enää päde, olen vanhemmiten tullut erittäin kärsimättömäksi ja jos peli ei jostain syystä etene, niin toosa menee kyllä aika vikkelään kiinni ja etsin jotain muuta mieleistä tekemistä. ;) Saatan tietysti myöhemmin palata pelin pariin, mutta oikein pahan esteen tultua tielle, saattaa seuraava pelikerta siirtyä jopa kuukausilla. ;)
Muita hyviä pointteja tekstissä on mm. se, että pelaajan on opittava jatkamaan peliään myös tappion kohdatessa (mun pitäis varmaan harjotella tätä.. ;))  ja että pelissä on oltava selvillä, ei pelkästään omista liikkeistään, vaan myös muiden pelaajien ja elementtien liikkeistä, sekä siitä miten ne vaikuttavat omaan peliin.
Meidän omassa kirjastossa Rune on myös melko suosittu ajanviete koululaisten joukossa, enimmäkseen yläasteikäisillä. Runen käyttöä ei sinänsä ole rajoitettu, mutta jouduttiin ottamaan käyttöön sääntö, jonka mukaan koneella saa olla vain yksi henkilö kerrallaan, koska pelaajien taakse rupesi muodostumaan isoja yleisöjä, mikä teki lainaustiskin edustasta aika ahtaan sekä meluisan. Meillä on myös kaksi 10 min. pistäytymiskonetta käytössä, ja näillä pelaamista yleensäkin on rajoitettu siten, että pistäytymiskoneella pelailevan henkilön on luovutettava kone toiselle asiakkaalle, jos tämä haluaa tulla koneelle tekemään jotain muuta kuin pelaamaan. Koska ensisijaisesti pistäytymiskoneet on meillä tarkoitettu esim. sähköpostin tarkistamista tai nopeita tiedonhakuja varten. Jos muita pistäytymiskoneelle pyrkijöitä ei kuitenkaan ole, on niillä pelaaminen myös mahdollista 10 min. ajan.
Oli oikein mainiota päästä tutustumaan Runeen kurssin yhteydessä, tietääpä nyt mistä koululaiset oikein vaahtoaa välituntisin! ;)
X-kansiot
- lokakuuta 2008 (1)
- elokuuta 2008 (4)
- heinäkuuta 2008 (4)
- kesäkuuta 2008 (6)
- toukokuuta 2008 (14)
- huhtikuuta 2008 (7)
tiistai 15. heinäkuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
 

4 kommenttia:
Moi, sama täällä kärsivällisyyden suhteen. Jos ei ura äkkiä urkene, laitan kaapin kiinni. Hienolta se Rune minustakin näytti vaikken alun kalaverkkoja pidemmälle jaksanutkaan.
@kruiser On se hyvä, etten oo ainoa kärsimätön. :) Pelasin Pleikka 2:lla aika ahkeraan tota Baldur's Gate : Dark Alliancea yhteen aikaan, mutta sitten tuli paha vastus vastaan, enkä oo tainnnu peliin koskea nyt pariin vuoteen.. o_O Että minäkö huono häviäjä, no ei kai sentäs.. ;)
Kärsivällisyys on todellakin hyve... Minunkin täytyy luoda hahmo Runeen jossain vaiheessa, vaikka en tiedä kuinka pitkään jaksan pelata sitä - etenkin jos eteneminen on kovin hidasta.
Minä tunnustan hakevani herkästi apua netistä jos pelissä eteen sattuu ylitsepääsemättömän vaikealta tuntuva kohta... x) www.gamefaqs.com on erittäin kätevä tässä.
Pahinta tuossa tavassa on "Argh, tuo olisi pitänyt tajuta..!" tunne, joka seuraa aina silloin tällöin... :P
Lähetä kommentti